Numer e‑materiału: Temat 203
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Co warto przeczytać?
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3

Cel ogólny lekcji: Stworzenie klasowego katalogu książek z wykorzystaniem aplikacji komputerowej. Propagowanie czytelnictwa i zachęcanie dzieci do częstego sięgania po książki.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;
4) porządkuje swoją wypowiedź, poprawia w niej błędy, omawia treść przeczytanych tekstów i ilustracji; nadaje znaczenie i tytuł obrazom, a także fragmentom tekstów;
3 Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
7) czyta samodzielnie wybrane książki.
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
6) porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według pierwszej i drugiej litery;
8) stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion i nazwisk;
6 Osiągnięcia w zakresie samokształcenia. Uczeń:
3) wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata, dbając o własny rozwój i tworząc indywidualne strategie uczenia się.
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wypowiada się na temat wartości związanych z czytaniem książek na podstawie wysłuchanego wiersza i własnych doświadczeń.

  • Reklamuje wybraną przez siebie książkę.

  • Wymienia podobieństwa i różnice między biblioteką a księgarnią.

  • Dobiera tytuł książki do ilustracji.

  • Porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej.

  • Wyszukuje tytuły książek w tekście.

  • Wykorzystuje aplikację komputerową do stworzenia własnego zbioru książek.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

  • Kompetencje cyfrowe.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.