Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Czy prędkość i szybkość to synonimy? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne: Zakres podstawowy: Zakres rozszerzony - wymagania szczegółowe |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | flipped classroom |
Metody nauczania: | pogadanka |
Formy zajęć: | praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | monitor interaktywny lub tablica |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej oglądają film samouczek. Na początku lekcji nauczyciel, w formie pogadanki, wyjaśnia różnicę między prędkością a szybkością, wyjaśniając ewentualne wątpliwości uczniów po obejrzeniu filmu. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie pracują w niewielkich grupach. Każda grupa ma za zadanie:
Przedstawiciel każdej grupy rozwiązuje zadanie na tablicy. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę, wspólnie rozwiązując zadania 2 i 6 z zestawu ćwiczeń. Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
W celu powtórzenia i utrwalenia wiadomości o prędkości i szybkości uczniowie rozwiązują zadania 5 i 7 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Uczniowie mogą obejrzeć film samouczek także na początku lekcji. |