Dla nauczyciela
Scenariusz lekcji:
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Rola źródła napięcia w obwodzie elektrycznym |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | formative feedback |
Metody nauczania | oglądanie filmu edukacyjnego, wykład, praca samodzielna, udzielanie informacji zwrotnej przez nauczyciela |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | film edukacyjny, zestaw zadań |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: „Dlaczego potrzebne jest źródło napięcia” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Zaciekawienie uczniów według części „Czy to nie ciekawe?” | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie samodzielnie zapoznają się z filmem edukacyjnym. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają, które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy (jakiej i kiedy). W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez rozwiązanie w domu zadań, których nie rozwiązali na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film może być użyty jako wprowadzenie, podsumowanie lub rozszerzenie do każdej lekcji dotyczącej obwodów prądu stałego. |