Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Prędkość względna podczas gonitwy |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | odwrócona klasa |
Metody nauczania: | analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | komputer dla każdej grupy uczniów |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej czytają tekst „Warto przeczytać” oraz oglądają symulację. Nauczyciel na początku lekcji odpowiada na ewentualne pytania uczniów i wyjaśnia wątpliwości. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie pracują w grupach, pisząc program, który będzie rozwiązywał problem opisany w części „Warto przeczytać” W zależności od możliwości uczniów program może być napisany w jakimś języku programowania lub zrobiony w arkuszu kalkulacyjnym. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie rozwiązują za pomocą napisanego przez siebie programu kilka wymyślonych przez siebie zadań (grupy mogą też nawzajem stawiać sobie pytania). | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania: 3, 4 i 5 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Symulację uczniowie mogą oglądać także w trakcie lekcji. |