Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 26
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Rok to 12 miesięcy
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija kompetencje w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego poprzez poznanie periodyczności w przyrodzie i charakterystycznych cech kolejnych miesięcy w roku.
Uczeń:
Wykonuje notatkę wizualną o miesiącach na podstawie wiadomości zawartych na ilustracji interaktywnej.
Rysuje postać wybranego miesiąca.
Opowiada o wybranym miesiącu na forum klasy.
Układa nazwy miesięcy z rozsypanki literowej.
Zapisuje w zeszycie nazwy miesięcy zaczynających się na daną literę i układa z nimi zdania.
Wykonuje kartkę z kalendarza miesiąca, w którym się urodził.
Zaznacza w kalendarzu datę swoich urodzin.
Odnajduje w dostępnych źródłach informacje dotyczące pochodzenia nazw wybranych miesięcy.
Wyjaśnia znaczenie wybranych przysłów dotyczących pór roku.
Przyporządkowuje miesiące do odpowiednich pór roku.
Przepisuje do zeszytu tekst z lukami dotyczący miesięcy rozpoczynających kalendarzowe pory roku.
Odnajduje nazwy 12 miesięcy ukryte w siatce liter.
Zapisuje w zeszycie we właściwej kolejności nazwy miesięcy.
Łączy obrazek z nazwą miesiąca.
Wykonuje klasowy kalendarz na cały rok.
Zaznacza w kalendarzu daty urodzin wszystkich uczniów z klasy.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.