Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot | fizyka |
Temat zajęć | Jak przebiega proces jonizacji w gazach? |
Grupa docelowa | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele lekcji | Uczeń:
|
Strategia nauczania | ocenianie kształtujące |
Formy zajęć | praca indywidualna, praca w parach |
Środki dydaktyczne | tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze | animacja /model 3D z niniejszego e‑materiału |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Wprowadzenie do lekcji | |
Nauczyciel krótko opowiada o widowiskowych skutkach jonizacji gazów (np. piorun) i zachęca do zrozumienia procesów, które prowadzą do tego zjawiska.
| |
Realizacja | |
| |
Podsumowanie | |
Nauczyciel pyta, które rozwiązanie zadania sprawiło uczniom najwięcej przyjemności, a które najwięcej trudności i dlaczego. Odpowiadając, uczniowie uświadamiają sobie własny proces uczenia się i zadania, jakie przed nimi stoją. W razie potrzeby, nauczyciel pomaga im w tym dostarczając informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie lekcji przez rozwiązanie w domu zadań nr: 2, 4, 8. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium może być wykorzystane przy stosowaniu strategii odwróconej klasy, jako praca domowa. |