Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 207
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Zagadki muzyczne
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń kształtuje umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych i muzycznych środków wyrazu poprzez rozwiazywanie zagadek poszerzających kompetencje artystyczne.
Uczeń:
Rozpoznaje dźwięki wydawane przez wybrane instrumenty dęte, strunowe i perkusyjne.
Nazywa wybrane instrumenty i dopasowuje je do odpowiedniej kategorii.
Podaje nazwy instrumentów występujących w wysłuchanych utworach.
Znajduje w źródłach internetowych informacje na temat filharmonii i jej repertuaru.
Wykonuje w grupie plakat przedstawiający podział instrumentów muzycznych.
Wykonuje rebus z zaszyfrowaną nazwą instrumentu muzycznego.
Odszukuje nazwy instrumentów muzycznych ukryte w szyfrogramie.
Pisze dalszą część opowiadania o tematyce muzycznej.
Gra ciche i głośne dźwięki na niekonwencjonalnym instrumencie muzycznym.
Rozwiązuje i układa zadania z treścią o tematyce muzycznej.
Dodaje, odejmuje, mnoży i dzieli liczby w zakresie 100 z zastosowaniem kolejności wykonywania działań.
Porównuje i porządkuje liczby z przekroczeniem progu 100.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.