Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 131
Autor e‑materiału:
Tytuł e‑materiału: Kwiaty
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1, 2
Cel ogólny lekcji: W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń doskonali umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego poprzez poznanie budowy kwiatu, gatunków kwiatów występujących w różnych środowiskach oraz tematyki kwiatów w literaturze i malarstwie.
Uczeń:
Opisuje budowę kwiatu.
Zapisuje w zeszycie krótką notatkę na temat swojego ulubionego kwiatka.
Rysuje swój ulubiony kwiatek w otoczeniu owadów zapylających go.
Porządkuje elementy od najniższego do najwyższego.
Opisuje obraz, który spodobał mu się najbardziej.
Czyta na głos wiersz, który spodobał mu się najbardziej.
Rozpoznaje poznane kwiaty.
Wymienia owady zapylające kwiaty.
Porządkuje etapy wzrostu rośliny.
Wyszukuje w dostępnych źródłach informacje na temat składników niezbędnych do wzrostu rośliny.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.