Numer e‑materiału: Temat 204
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: W pracowni grafika
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3

Cel ogólny lekcji: Doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć z pomocą plastycznych i nowoczesnych technologii oraz pisania prostych tekstów użytkowych: zaproszenia i ulotki.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
VII. Edukacja informatyczna
2 Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych. Uczeń:
2) tworzy proste rysunki, dokumenty tekstowe, łącząc tekst z grafiką, np. zaproszenia, dyplomy, ulotki, ogłoszenia; powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne i tekstowe – doskonali przy tym umiejętności pisania, czytania, rachowania i prezentowania swoich pomysłów;
I. Edukacja polonistyczna
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
3) pisze notatkę, życzenie, ogłoszenie, zaproszenie, podziękowanie, list; zapisuje adres nadawcy i odbiorcy; pisze krótkie teksty, wykorzystując aplikacje komputerowe;
V. Edukacja plastyczna
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
9) tworzy przy użyciu prostej aplikacji komputerowej, np. plakaty, ulotki i inne wytwory
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wie, na czym polega praca grafika.

  • Nazywa przybory malarskie.

  • Wie, czym się zajmuje grafik.

  • Tworzy proste graficzne formy użytkowe, wykorzystując aplikacje komputerową.

  • Uczestniczy aktywnie w projekcie „Dzień ze sztuką”.

  • Pisze proste teksty użytkowe zaproszenie i ulotkę.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje cyfrowe.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.