Dla nauczyciela
Konspekt (scenariusz) lekcji
Imię i nazwisko autora: | Bartłomiej Klus |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak definiuje się popęd siły? |
Grupa docelowa: | II etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: II. Mechanika. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE (Inquiry‑Based Science Education - nauczanie/uczenie się przez odkrywanie/dociekanie naukowe) |
Metody nauczania: | - burza mózgów, |
Formy zajęć: | - praca w parach, |
Środki dydaktyczne: | - grafika interaktywna prezentująca pojęcie pędu, |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: Jak definiuje się popęd siły? |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
- Uczniowie zapoznają się z pojęciem i jednostką popędu. | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie zapoznają się z tekstem e‑materiału. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i poszerzają rozumienie czytając tekst e‑materiału. Uczniowie rozwiązują samodzielnie w domu zadania 7‑8 z dołączonego zestawu zadań. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Multimedium bazowe może zostać wykorzystane przez uczniów po lekcji. Zadania z zestawu ćwiczeń od 1 do 6 powinny zostać rozwiązane w trakcie lekcji. Zadanie 7‑8 z zestawu może stanowić pracę domową. |