Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 133
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Matematyczne łamigłówki
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie poznawczego obszaru rozwoju kształtuje umiejętność czytania prostych tekstów matematycznych, np. zadań tekstowych, łamigłówek i zagadek, symboli.
Uczeń:
Nazywa symbole matematyczne.
Nazywa liczby występujące w poszczególnych działaniach, jak: składnik, odjemna, odjemnik, czynnik, dzielna, dzielnik.
Wymienia nazwy wyników poszczególnych działań: suma, różnica, iloczyn, iloraz.
Wymienia symbole, za pomocą których porównujemy liczby.
Przyporządkowuje działania do odpowiednich grup.
Porównuje liczby za pomocą znaków: >, <, =.
Łączy w pary działania o takich samych wynikach.
Wymienia symbole matematyczne, które spotyka w życiu codziennym.
Wykonuje działania z dodawania i odejmowania w zakresie 100.
Wykonuje działania z mnożenia i dzielenia w zakresie 50.
Rozwiązuje zadania tekstowe.
Rozwiązuje proste zagadki matematyczne.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.