Numer e‑materiału: Temat 16
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Lubię jeździć na rowerze
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie fizycznego obszaru rozwoju osiąga umiejętność wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej. Uczeń w zakresie muzycznego obszaru rozwoju doskonali umiejętność słuchania, śpiewania i improwizacji ruchowej treści muzycznej poznanego utworu.  

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
3 Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
1) czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;
4) wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela;
VIII. Edukacja muzyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania muzyki. Uczeń:
7) słucha w skupieniu krótkich utworów muzycznych.
2 Osiągnięcia w zakresie ekspresji muzycznej. Śpiew. Uczeń:
2) nuci poznane melodie, śpiewa piosenki podczas zabawy, nauki, uroczystości szkolnych, świąt w tym świąt narodowych;
3 Improwizacja ruchowa, rytmika i taniec. Uczeń:
1) przedstawia ruchem treść muzyczną (np. dynamikę, nastrój, wysokość dźwięku, tempo, artykulację) oraz treść pozamuzyczną (np. fabułę, odczucia, przekład znaczeniowy słów);
IX. Wychowanie fizyczne
3 Osiągnięcia w zakresie różnych form rekreacyjno‑sportowych. Uczeń:
3) respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa;
7) jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym, np. hulajnodze, rolkach, rowerze, sankach, łyżwach.
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wymienia czynności sprawiające radość, opisane w wierszu „Dla każdego coś dobrego”.

  • Ocenia trudności związane z początkiem jazdy na rowerze Natana.

  • Wskazuje osobę wspierającą Natana w jego pasji do jazdy na rowerze.

  • Opisuje sposób wspierania Natana przez mamę.

  • Słucha piosenki pt. „Lubię jeździć na rowerze”.

  • Zapamiętuje tekst wysłuchanej piosenki.

  • Śpiewa poznaną piosenkę.

  • Ilustruje ruchem i gestem tekst poznanej piosenki.

  • Opisuje sposób przygotowania się do bezpiecznej jazdy rowerem.

  • Wyjaśnia terminy takie, jak: znak drogowy, przejście dla pieszych, ścieżka rowerowa, odblaski, reflektor.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.