Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 125
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Pomniki przyrody w Polsce
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń rozwija umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego poprzez poznanie wybranych pomników przyrody w Polsce i sposobów ich ochrony.
Uczeń:
Wskazuje okazy przyrody ożywionej i nieożywionej.
Rozpoznaje wybrane pomniki przyrody w Polsce.
Ocenia sposób zachowania ludzi w aspekcie przestrzegania zasad ochrony pomników przyrody.
Wyjaśnia stwierdzenie „Przyroda jest cennym darem”.
Rysuje plakat zachęcający do ochrony pomników przyrody.
Rozwiązuje tekstowe zadanie matematyczne w zakresie odejmowania.
Opowiada o pomniku przyrody znajdującym się w pobliżu miejsca zamieszkania.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.