Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Analiza ruchu w różnych układach odniesienia |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | odwrócona klasa (flipped classroom) |
Metody nauczania: | dyskusja |
Formy zajęć: | praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej zapoznają się z częścią „Warto przeczytać”. Na początku lekcji nauczyciel wyjaśnia ewentualne wątpliwości. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie oglądają symulację najpierw w układzie odniesienia związanym z drzewem, a następnie w innych, ale tak, by nie widzieć wyboru układu odniesienia. Ich zadaniem jest stwierdzenie co jest (lub co może być) w danej sytuacji układem odniesienia. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie rozwiązują zadania: 2, 3, 5 i 8. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez rozwiązanie w domu zadań, których nie rozwiązali na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Uczniowie mogą oglądać symulację w ramach pracy domowej, a na lekcji przygotować swój własny przykład podobnej sceny. |