Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Krystyna Wosińska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Fale radiowe - zastosowanie |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | strategia eksperymentalno‑obserwacyjna (dostrzeganie i definiowanie problemów) |
Metody nauczania: | wykład informacyjny, pokaz multimedialny, analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: „Fale radiowe - charakterystyka”, „Mikrofale – zastosowanie” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Przed lekcją uczniowie wyszukują w Internecie zastosowania fal radiowych. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie przedstawiają przygotowane zastosowania fal radiowych. Nauczyciel pomaga wyjaśnić zasadę działania poszczególnych zastosowań, a także uzupełnia informacje przygotowane przez uczniów. Uczniowie oglądają grafikę interaktywną i odpowiadają na pytanie z nią związane. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie w grupach rozwiązują zadania z zestawu ćwiczeń. Nauczyciel analizuje pracę uczniów i wystawia oceny. | |
Praca domowa: | |
Nierozwiązane na lekcji zadania z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Grafikę interaktywną można wykorzystać na zajęciach. Może też być wykorzystana przez uczniów po lekcji, do powtórzenia i utrwalenia materiału. |