Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 45
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Ubieram się stosownie do pogody
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1
Cel ogólny lekcji: Uczeń kształtuje kompetencje w zakresie dbania o higienę osobistą i zdrowie poprzez rozwijanie umiejętności właściwego doboru garderoby wiosennej.
Uczeń:
Odpowiada na pytania dotyczące treści opowiadania.
Wyjaśnia pojęcie „ubierać się na cebulkę” oraz przysłowie „W marcu jak w garncu”.
Dobiera odpowiednie stroje do warunków atmosferycznych.
Klasyfikuje ubrania w zależności od pory roku.
Rysuje postać dziecka ubranego stosownie do pogody.
Układa zdania z wykorzystaniem wyrazów nazywających ubrania.
Wykonuje wycinankę, stosując zasadę ubierania postaci „na cebulkę”.
Rozwiązuje rebusy tematyczne.
Układa podane wyrazy w kolejności alfabetycznej.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.