Dla nauczyciela
Autorka: Paulina Wierzbińska
Przedmiot: Informatyka
Temat: Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1
Grupa docelowa:
III etap edukacyjny, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Przeanalizujesz projekt prostej strony internetowej.
Scharakteryzujesz podstawowe elementy strony internetowej.
Wymienisz i opiszesz popularne znaczniki, używane do modyfikowania fontu w kodzie HTML.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
komputery z głośnikami, słuchawkami i z dostępem do internetu;
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie przygotowują prezentacje dotyczące kolejnych standardów języka HTML.
Faza wstępna:
Chętne lub wybrane osoby prezentują przygotowane przez siebie wystąpienia.
Faza realizacyjna:
Uczniowie w grupach dyskutują na temat plusów oraz minusów tworzenia stron w kreatorach oraz za pomocą kodu HTML.
Uczniowie oglądają w parach film edukacyjny.
Nauczyciel prezentuje uczniom kod wybranej strony internetowej. Uczniowie omawiają go w kontekście obejrzanego filmu.
Faza podsumowująca:
Uczniowie podsumowują zajęcia, proponując notatkę.
Praca domowa:
Zapoznaj się z prezentacją multimedialną i wykonaj Polecenie 2.
Wskazówki metodyczne:
Lekcja może stanowić wstęp do przygotowania projektu własnej strony internetowej.