Autorka: Paulina Wierzbińska

Przedmiot: Informatyka

Temat: Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1

Grupa docelowa:

III etap edukacyjny, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy

Podstawa programowa:

Cele kształcenia – wymagania ogólne
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
Zakres podstawowy. Uczeń:
3) przygotowuje opracowania rozwiązań problemów, posługując się wybranymi aplikacjami:
f) tworzy stronę internetową zgodnie ze standardami, wzbogaconą tabelami, listami, elementami dynamicznymi, posługuje się arkuszem stylów, korzysta z oprogramowania i serwisów przeznaczonych do tworzenia stron; potrafi opublikować własną stronę w internecie;

Kształtowane kompetencje kluczowe:

  • kompetencje cyfrowe;

  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

Cele operacyjne (językiem ucznia):

  • Przeanalizujesz projekt prostej strony internetowej.

  • Scharakteryzujesz podstawowe elementy strony internetowej.

  • Wymienisz i opiszesz popularne znaczniki, używane do modyfikowania fontu w kodzie HTML.

Strategie nauczania:

  • konstruktywizm;

  • konektywizm.

Metody i techniki nauczania:

  • dyskusja;

  • rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.

Formy pracy:

  • praca indywidualna;

  • praca w parach;

  • praca w grupach;

  • praca całego zespołu klasowego.

Środki dydaktyczne:

  • komputery z głośnikami, słuchawkami i z dostępem do internetu;

  • zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;

  • tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.

Przebieg lekcji

Przed lekcją:

  1. Uczniowie przygotowują prezentacje dotyczące kolejnych standardów języka HTML.

Faza wstępna:

  1. Chętne lub wybrane osoby prezentują przygotowane przez siebie wystąpienia.

Faza realizacyjna:

  1. Uczniowie w grupach dyskutują na temat plusów oraz minusów tworzenia stron w kreatorach oraz za pomocą kodu HTML.

  2. Uczniowie oglądają w parach film edukacyjny.

  3. Nauczyciel prezentuje uczniom kod wybranej strony internetowej. Uczniowie omawiają go w kontekście obejrzanego filmu.

Faza podsumowująca:

  1. Uczniowie podsumowują zajęcia, proponując notatkę.

Praca domowa:

  1. Zapoznaj się z prezentacją multimedialną i wykonaj Polecenie 2.

Wskazówki metodyczne:

  • Lekcja może stanowić wstęp do przygotowania projektu własnej strony internetowej.