Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 115
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Smog
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń doskonali umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, a także umiejętność formułowania wnioskow i spostrzeżeń poprzez poznanie procesu powstawania zjawiska smogu, zagrożeń z nim związanych oraz sposobów ograniczenia powstawania smogu.
Uczeń:
Wyjaśnia pojęcie „smog”.
Wykonuje proste obserwacje dotyczące wpływu temperatury i wiatru na powstawanie smogu w różnych warunkach atmosferycznych z wykorzystaniem symulacji interaktywnej.
Zapisuje w zeszycie notatkę z wykonanych obserwacji.
Ocenia wpływ wykorzystywania odnawialnych źródeł energii na powstawanie smogu.
Zapisuje w zeszycie 4 sposoby na ograniczenie powstawania smogu.
Wykonuje plakat zachęcający do podjęcia działań ograniczających powstawanie smogu.
Przeprowadza obserwację dotyczącą pyłów unoszących się w powietrzu.
Sporządza notatkę dotyczącą przeprowadzonej obserwacji.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulruralnej.