Numer e‑materiału: Temat 22
Autor e‑materiału: Justyna Orłowska
Tytuł e‑materiału: Wymieszane bajkowisko 
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Analizując teksty baśni i układając ustne opowiadanie uczeń rozwija umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalającą na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
1) słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie;
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
5) układa w formie ustnej opowiadanie oraz składa ustne sprawozdanie z wykonanej pracy;
3 Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
1) czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych;
6) wyróżnia w czytanych utworach literackich dialog, opowiadanie, opis;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
6) porządkuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według pierwszej i drugiej litery;
II. Edukacja matematyczna
3 Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami. Uczeń:
2) dodaje do podanej liczby w pamięci i od podanej liczby odejmuje w pamięci: liczbę jednocyfrową, liczbę 10, liczbę 100 oraz wielokrotności 10 i 100 (w prostszych przykładach);
4 Osiągnięcia w zakresie czytania tekstów matematycznych. Uczeń:
2) układa zadania i je rozwiązuje, tworzy łamigłówki matematyczne, wykorzystuje w tym procesie własną aktywność artystyczną, techniczną, konstrukcyjną; wybrane działania realizuje za pomocą prostych aplikacji komputerowych.
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Rozpoznaje tytuły baśni na podstawie fragmentów utworów czytanych przez lektora.

  • Wymienia tytułu swoich ulubionych baśni.

  • Zapisuje tytułu baśni w kolejności alfabetycznej.

  • Rozpoznaje elementy charakterystyczne dla danego bohatera baśni i te, które do niego nie pasują.

  • Wymienia „czarne charaktery” znane z baśni.

  • Opowiada własne zakończenie swojej ulubionej baśni.

  • Dodaje i odejmuje liczby jedno- i dwucyfrowe.

  • Układa zadanie tekstowe do podanego działania.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje cyfrowe.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.