Dla nauczyciela
Autor: Zespół autorski Contentplus.pl sp. z o.o.
Przedmiot: Informatyka
Temat: Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX
Grupa docelowa:
Liceum ogólnokształcące i technikum, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje obywatelskie;
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Zaimplementujesz odrodzenie się bohatera po tym, gdy wskutek dotknięcia przeszkody straci życie.
Określisz warunki wygranej w swojej grze.
Dodasz komunikat, który pojawi się, gdy postać przejdzie cały tor.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych;
burza mózgów;
ćwiczenia praktyczne;
metoda projektów.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda;
komputery z zainstalowanym oprogramowaniem Unreal Engine.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Przygotowanie do zajęć. Nauczyciel loguje się na platformie i udostępnia e‑materiał: „Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX”. Uczniowie mają zapoznać się z treściami w sekcji „Film edukacyjny” i wykonać obliczenia na podstawie dołączonych danych.
Faza wstępna:
Nauczyciel wyświetla temat i cele zajęć. Prosi uczniów, by na podstawie wiadomości zdobytych przed lekcją zaproponowali kryteria sukcesu.
Rozpoznanie wiedzy uczniów. Nauczyciel prosi wybranego ucznia lub uczniów o przedstawienie sytuacji problemowej związanej z tematem lekcji.
Faza realizacyjna:
Praca z tekstem. Uczniowie w formie burzy mózgów wymieniają najważniejsze informacje zawarte w filmie, z którym zapoznawali się przed lekcją. W razie potrzeby posiłkują się treściami z sekcji „Przeczytaj”.
Praca z multimedium. Uczniowie pracują w parach takich jak na poprzednich zajęciach. Postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w filmie, dodają do swojej gry funkcjonalność odrodzenia się postaci oraz ekran z komunikatem o wygranej.
Ćwiczenie umiejętności. Nauczyciel wyświetla zawartość sekcji „Sprawdź się” uczniowie indywidualnie wykonują ćwiczenia 1‑8. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania ćwiczeń.
Faza podsumowująca:
Nauczyciel wyświetla na tablicy temat lekcji i cele zawarte w sekcji „Wprowadzenie”. W kontekście ich realizacji podsumowuje przebieg zajęć, a także wskazuje mocne i słabe strony pracy uczniów.
Wybrany uczeń podsumowuje zajęcia, zwracając uwagę na nabyte umiejętności.
Praca domowa:
Uczniowie wykonują ćwiczenia 9–10 z sekcji „Sprawdź się”.
Uczniowie wykonują polecenia 4 oraz 7 z sekcji „Film edukacyjny”.
Wskazówki metodyczne:
Uczniowie mogą wykorzystać multimedium w sekcji „Przeczytaj” do przygotowania się do lekcji powtórkowej.