Dla nauczyciela
Autorka: Paulina Wierzbińska
Przedmiot: Informatyka
Temat: Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 2
Grupa docelowa:
III etap edukacyjny, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Przeanalizujesz znaczniki służące do modyfikowania akapitów.
Prześledzisz, co zrobić, by umieścić w kodzie strony grafikę lub tabelę.
Rozwiążesz kilka zadań, podsumowując swoją wiedzę dotyczącą języka HTML.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
komputery z głośnikami, słuchawkami i dostępem do internetu;
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie przypominają sobie wiadomości z e‑materiału Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1.
Faza wstępna:
Chętna lub wybrana osoba przypomina najważniejsze informacje z e‑materiału Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1.
Faza realizacyjna:
Uczniowie zapoznają się z sekcją „Przeczytaj”. Na swoich komputerach tworzą projekty prostych stron internetowych wedle wytycznych nauczyciela.
Uczniowie oglądają w parach animację.
Uczniowie dyskutują na temat tego, jakie znaczenie dla strony ma pozycjonowanie oraz SEO.
Chętne lub wybrane osoby przedstawiają kod strony, który został przygotowany z uwzględnieniem wymagań nauczyciela. Uczniowie omawiają różnice, jakie występują między kodami. Nauczyciel może zainicjować dyskusję na temat tego, na co należy zwracać uwagę, rozmawiając z kimś o zaprojektowaniu witryny na zamówienie.
Faza podsumowująca:
Uczniowie w parach wykonują ćwiczenia.
Praca domowa:
Przygotuj notatkę na temat SEO.
Wskazówki metodyczne:
Materiał może stanowić wstęp do przygotowania projektu własnej strony internetowej.