Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Autorka: Paulina Wierzbińska

Przedmiot: Informatyka

Temat: Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 2

Grupa docelowa:

III etap edukacyjny, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy

Podstawa programowa:

Cele kształcenia – wymagania ogólne
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych: układanie i programowanie algorytmów, organizowanie, wyszukiwanie i udostępnianie informacji, posługiwanie się aplikacjami komputerowymi.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
II. Programowanie i rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
Zakres podstawowy. Uczeń:
3) przygotowuje opracowania rozwiązań problemów, posługując się wybranymi aplikacjami:
f) tworzy stronę internetową zgodnie ze standardami, wzbogaconą tabelami, listami, elementami dynamicznymi, posługuje się arkuszem stylów, korzysta z oprogramowania i serwisów przeznaczonych do tworzenia stron; potrafi opublikować własną stronę w internecie;

Kształtowane kompetencje kluczowe:

  • kompetencje cyfrowe;

  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;

  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

Cele operacyjne (językiem ucznia):

  • Przeanalizujesz znaczniki służące do modyfikowania akapitów.

  • Prześledzisz, co zrobić, by umieścić w kodzie strony grafikę lub tabelę.

  • Rozwiążesz kilka zadań, podsumowując swoją wiedzę dotyczącą języka HTML.

Strategie nauczania:

  • konstruktywizm;

  • konektywizm.

Metody i techniki nauczania:

  • dyskusja;

  • rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.

Formy pracy:

  • praca indywidualna;

  • praca w parach;

  • praca w grupach;

  • praca całego zespołu klasowego.

Środki dydaktyczne:

  • komputery z głośnikami, słuchawkami i dostępem do internetu;

  • zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;

  • tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.

Przebieg lekcji

Przed lekcją:

  1. Uczniowie przypominają sobie wiadomości z e‑materiału Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1.

Faza wstępna:

  1. Chętna lub wybrana osoba przypomina najważniejsze informacje z e‑materiału  Projektowanie stron internetowych – język HTML cz. 1.

Faza realizacyjna:

  1. Uczniowie zapoznają się z sekcją „Przeczytaj”. Na swoich komputerach tworzą projekty prostych stron internetowych wedle wytycznych nauczyciela.

  2. Uczniowie oglądają w parach animację.

  3. Uczniowie dyskutują na temat tego, jakie znaczenie dla strony ma pozycjonowanie oraz SEO.

  4. Chętne lub wybrane osoby przedstawiają kod strony, który został przygotowany z uwzględnieniem wymagań nauczyciela. Uczniowie omawiają różnice, jakie występują między kodami. Nauczyciel może zainicjować dyskusję na temat tego, na co należy zwracać uwagę, rozmawiając z kimś o zaprojektowaniu witryny na zamówienie.

Faza podsumowująca:

  1. Uczniowie w parach wykonują ćwiczenia.

Praca domowa:

  1. Przygotuj notatkę na temat SEO.

Wskazówki metodyczne:

  • Materiał może stanowić wstęp do przygotowania projektu własnej strony internetowej.