Numer e‑materiału: Temat 143
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Wiersze Juliana Tuwima
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1‑3

Cel ogólny lekcji: Poprzez poznanie wierszy Juliana Tuwima i kształtowanie wrażliwości na piękno literatury, uczeń rozwija umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie oraz umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
6 Osiągnięcia w zakresie samokształcenia. Uczeń:
1) podejmuje próby zapisu nowych, samodzielnie poznanych wyrazów i sprawdza poprawność ich zapisu, korzystając ze słownika ortograficznego;
V. Edukacja plastyczna
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
1) rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;
II. Edukacja matematyczna
3 Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami. Uczeń:
3) mnoży i dzieli w pamięci w zakresie tabliczki mnożenia; mnoży w pamięci przez 10 liczby mniejsze od 20; rozwiązuje równania z niewiadomą zapisaną w postaci okienka (uzupełnia okienko); stosuje własne strategie, wykonując obliczenia; posługuje się znakiem równości i znakami czterech podstawowych działań;
4) dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci, od razu podaje wynik; oblicza sumy i różnice większych liczb w prostych przykładach typu: 250 + 50, 180 – 30; mnoży liczby dwucyfrowe przez 2, zapisując, jeśli ma taką potrzebę, cząstkowe wyniki działań; przy obliczeniach sto suje własne strategie.
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Opowiada treść wybranego wiersza Juliana Tuwima.

  • Rysuje ilustracje do treści wybranego wiersza Juliana Tuwima.

  • Rozpoznaje tytuł wiersza Juliana Tuwima na podstawie ilustracji lub fragmentu.

  • Dodaje i odejmuje w zakresie 100.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.