Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Aleksandra Fijałkowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zastosowanie efektu fotoelektrycznego |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | odwrócona klasa |
Metody nauczania | prezentacja multimedialna |
Formy zajęć: | praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer i rzutnik |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Tematem lekcji jest zastosowanie efektu fotoelektrycznego zewnętrznego i wewnętrznego. Przed zajęciami uczniowie otrzymują polecenie przygotowania prezentacji dotyczącej zasady działania jednego z wymienionych urządzeń wykorzystujących zjawisko fotoelektryczne: fotokomórka, fotopowielacz, matryca CCD i ogniwo fotowoltaiczne. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie prezentują zebraną wiedzą o wybranych urządzeniach wykorzystujących efekt fotoelektryczny w formie prezentacji multimedialnej. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie dyskutują o wadach i zaletach stosowania ogniw fotowoltaicznych. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel poleca uczniom rozwiązanie zadania 5, 6 i 7. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Uczniowie mogą wykorzystać multimedium przygotowując się do lekcji. |