Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 191
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Więcej, mniej, tyle samo
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie poznawczego obszaru rozwoju doskonali umiejętność rozumienia podstawowych pojęć i działań matematycznych, samodzielnego korzystania z nich w różnych sytuacjach życiowych, wstępnej matematyzacji wraz z opisem tych czynności: słowami, obrazem, symbolem.
Uczeń:
Słucha wiersza pt. „Cyfry”.
Wymienia cyfry występujące w wierszu i wyjaśnia, co się z nimi stało.
Układa wiersz opisujący cyfrę 9.
Odpowiada na pytania dotyczące zagadnień matematycznych.
Oblicza działania, wskazuje najniższy i najwyższy wynik.
Układa ciąg liczb.
Porównuje liczby.
Porządkuje liczby od najmniejszej do największej i odwrotnie.
Rozwiązuje proste zadania tekstowe.
Klasyfikuje liczby większe i mniejsze od 40, przyporządkowując je do odpowiedniego zbioru.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodnyczych, technologii i inżynierii.