Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 138
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Instrumenty perkusyjne
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: Uczeń poprzez poznanie brzmienia, wyglądu i nazw wybranych instrumentów perkusyjnych rozwija umiejętność wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą muzycznych środków wyrazu.
Uczeń:
Wymienia melodyczne i niemelodyczne rodzaje instrumentów perkusyjnych.
Wysłuchuje z uwagą opowiadania pt. „Czasem słońce, czasem deszcz”.
Opowiada o tym, co wydarzyło sie w tekście opowiadania.
Rysuje, a następnie opisuje Krainę Muzyki występującą w tekście.
Wypowiada własne zdanie na temat roli muzyki w budowaniu nastroju człowieka
Nazywa instrumenty perkusyjne po wysłuchaniu ich brzmienia.
Odnajduje w dostępnych źródłach informacje na temat instrumentarium Orffa.
Rysuje i opisuje wybrany przez siebie instrument perkusyjny.
Wykonuje grzechotki muzyczne.
Uzupełnia tekst wyrazami z rozsypanki wyrazowej.
Rozwiązuje proste zadania tekstowe.
Układa zadanie tekstowe o tematyce muzycznej.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.