Dla nauczyciela
Konspekt (scenariusz) lekcji
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Charakterystyka napięciowo‑prądowa źródła napięcia |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VIII. Prąd elektryczny. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Odwróconej klasy |
Metody nauczania: | - wykład problemowy, |
Formy zajęć: | - praca w parach, |
Środki dydaktyczne: | - film‑samouczek, |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: Charakterystyka napięciowo‑prądowa źródła napięcia. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
- Zaciekawienie uczniów: wg części „Czy to nie ciekawe”. | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie oglądają w domu przed lekcją film‑samouczek oraz rozwiązują zadania nr: 1, 3, 5. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie lekcji przez rozwiązanie w domu zadania nr 6. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może być także wykorzystany jako element powtórzenia wiadomości o źródłach napięcia w obwodzie elektrycznym. |