Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Gradowski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Potencjał pola pochodzącego od czterech ładunków umieszczonych w wierzchołkach kwadratu |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | IBSE |
Metody nauczania | wykład informacyjny |
Formy zajęć: | praca w parach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdej pary uczniów |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel w ramach pogadanki wstępnej prosi uczniów o przypomnienie definicji potencjału elektrycznego. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie wraz z nauczycielem dyskutują różnice między opisem skalarnym i wektorowym pola elektrycznego. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie, wykorzystując zdobytą wiedzę, rozwiązują, w parach, zadania 1‑4 z zestawu ćwiczeń. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie powtarzają i utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez rozwiązanie w domu zadań, których nie rozwiązali na lekcji 5‑8. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium może być wykorzystane przez uczniów na lekcji lub po zajęciach w ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości. |