Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Monika Sitek |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Czym jest mapa nieba? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzający zapis podstawy programowej dla kształcenia rozszerzonego |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | flipped‑classroom / blended learning |
Metody nauczania: | samodzielnego dochodzenia do wiedzy, projektowa |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | komputer lub urządzenie multimedialne |
Materiały pomocnicze: | niniejszy e‑materiał i e‑materiał „Jak posługiwać się mapą nieba?” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Zajęcia o mapach nieba należy przeprowadzić wspólnie. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel dobiera uczniów w grupy maksymalnie 4 osobowe. Każda grupa pod nadzorem nauczyciela wybiera mapę nieba dostępną w internecie, darmowej aplikacji lub papierową mapę nieba. W oparciu o wcześniej zdobytą wiedzę dokonują analizy i opisu wybranej mapy:
| |
Faza podsumowująca: | |
Każda grupa prezentuje wyniki swojej analizy pozostałym uczniom. Uczniowie wspólnie przygotowują zestawienie map i instrukcję korzystania z map dla całej szkoły. Instrukcja może zostać upubliczniona w postaci broszury, plakatu, filmiku, gazetki szkolnej lub innej wersji łatwo dostępnej dla pozostałych osób. Jeżeli istnieje taka możliwość, uczniowie umieszczają swoją instrukcję na szkolnej stronie internetowej. | |
Praca domowa: | |
Zadania sprawdzające z tego materiału. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Uczeń zapoznaje się z materiałem samodzielnie, może rozgrywać grę wielokrotnie. |