Numer e‑materiału: Temat 3
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Wiem, jak opiekować się zwierzętami domowymi
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Uczeń rozpoznaje i nazywa zwierzęta domowe. Poprzez poznanie i opisanie podstawowych obowiązków w zakresie opieki nad zwierzętami domowymi uczeń kształtuje umiejętność rozumienia odczuć zwierząt. Poprzez rozwiązywanie ćwiczeń utrwalających znajomość litery Y uczeń kształtuje umiejętność czytania na poziomie umożliwiającym samodzielne korzystanie z niej w różnych sytuacjach życiowych, w tym kontynuowanie nauki na kolejnym etapie edukacyjnym i rozwijania swoich zainteresowań.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
5 Osiągnięcia w zakresie kształcenia językowego. Uczeń:
1) wyróżnia w wypowiedziach zdania, w zdaniach wyrazy, w wyrazach samogłoski i spółgłoski;
6) łączy wyrazy w wypowiedzenia i poprawnie formułuje zdanie pojedyncze i zdanie złożone;
IV. Edukacja przyrodnicza
1 Osiągnięcia w zakresie rozumienia środowiska przyrodniczego. Uczeń:
5) prowadzi proste hodowle roślin, przedstawia zasady opieki nad zwierzętami, domowymi, hodowlanymi i innymi;
V. Edukacja plastyczna
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
1) rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wymienia i opisuje zasady opieki nad wybranymi zwierzętami domowymi.

  • Wyjaśnia pojęcie „zwierzęta domowe”.

  • Wymienia nazwy przykładowych zwierząt domowych.

  • Opisuje zwyczaje wybranych zwierząt domowych i zasady opieki nad nimi.

  • Wyróżnia literę „y” w wyrazach w śródgłosie i w wygłosie.

  • Opisuje ciekawostkę na temat wybranego zwierzęcia domowego.

  • Rysuje zwierzęta z liter.

  • Układa i zapisuje zdania z wyrazami zawierającymi literę y.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.