Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Przemysław Michalski |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Własności ruchu jednostajnie zmiennego prostoliniowego |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | blended learning |
Metody nauczania: | pogadanka |
Formy zajęć: | praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | tablica |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Na lekcji poprzedzającej nauczyciel zleca uczniom samodzielne przeanalizowanie zagadnień i multimediów dołączonych do e‑materiału. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel sprawdza wiedzę, którą uczniowie powinni nabyć, samodzielnie analizując e‑materiał – zadaje proste pytania o definicję przyspieszenia, warunki, jakie muszą być spełnione, by ruch był jednostajnie zmienny prostoliniowy, o różnice między przyspieszeniem i opóźnieniem, itd. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie, wykorzystując zdobytą wiedzę, rozwiązują zadania: 3, 4, 5, 6, 8 z zestawu ćwiczeń. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel prosi uczniów o samodzielne opracowanie e‑materiału dotyczącego prędkości i położenia w ruchu jednostajnie zmiennym oraz rozwiązanie dołączonych tam zadań przy użyciu wiadomości zdobytych podczas lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film można wykorzystać do prezentacji przykładów ruchu jednostajnie zmiennego na innych lekcjach dotyczących tego ruchu. Multimedium będzie dodatkowo przydatne przy lekcjach dotyczących spadku swobodnego. |