Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 91
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Ślimak
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2
Cel ogólny lekcji: W zakresie poznawczego obszaru rozwoju uczeń doskonali umiejętność obserwacji faktów i zjawisk przyrodniczych poprzez poznanie środowiska życia i budowy ślimaków, w tym gatunków, których w warunkach naturalnych nie spotyka się w Polsce.
Uczeń:
Opowiada o środowisku życia ślimaków.
Opisuje budowę ślimaka, nazywając części zewnętrzne.
Wymienia nazwy ślimaków występujących w Polsce.
Opowiada wybraną ciekawostkę o ślimakach.
Porównuje rozmiary ślimaków, które nie występują w Polsce, ze ślimakiem winniczkiem.
Zapisuje w zeszycie 5 zdań z wyrazami z literą „ś”.
Opracowuje kartę informacyjną o ślimaku.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne oraz w zakresie uczenia się.