Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Charakterystyka prądowo‑napięciowa opornika i żarówki |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Strategia Kształcenia Wyprzedzającego |
Metody nauczania: | pogadanka, burza mózgów |
Formy zajęć: | praca w parach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | symulacja interaktywna, zestaw zadań |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: „Badanie i analiza charakterystyki prądowo napięciowej różnych przewodników” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Zaciekawienie uczniów: wg części „Czy to nie ciekawe?” | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel prosi uczniów o podanie (w formie burzy mózgów) różnych elementów i urządzeń elektrycznych, z którymi mieli do czynienia. Następnie uczniowie porządkują je na takie, które spełniają prawo Ohma i takie, które go nie spełniają. Wynik pracy na razie pozostaje bez komentarza. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie lekcji przez rozwiązanie w domu zadań, których nie zdążyli rozwiązać w klasie. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Symulację można wykorzystać także jako materiał do przygotowania się uczniów przy zastosowaniu strategii odwróconej klasy. |