Numer e‑materiału: 17
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Zdrowe śniadanie na dobry początek dnia
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1.

Cel ogólny lekcji: Poprzez utrwalenie zdrowych nawyków żywieniowych uczeń poszerza świadomość zdrowotną zakresie odżywiania się i trybu życia oraz kształtuje umiejętność samodzielnego i refleksyjnego myślenia.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
IX. Wychowanie fizyczne
1 Osiągnięcia w zakresie utrzymania higieny osobistej i zdrowia. Uczeń:
3) wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia;
VIII. Edukacja muzyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania muzyki. Uczeń:
7) słucha w skupieniu krótkich utworów muzycznych.
2 Osiągnięcia w zakresie ekspresji muzycznej. Śpiew. Uczeń:
2) nuci poznane melodie, śpiewa piosenki podczas zabawy, nauki, uroczystości szkolnych, świąt w tym świąt narodowych;
V. Edukacja plastyczna
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
1) rysuje kredką, kredą, ołówkiem, patykiem (płaskim i okrągłym), piórem, węglem, mazakiem;
IV. Edukacja przyrodnicza
2 Osiągnięcia w zakresie funkcji życiowych człowieka, ochrony zdrowia, bezpieczeństwa i odpoczynku. Uczeń:
6) wymienia wartości odżywcze produktów żywnościowych; ma świadomość znaczenia odpowiedniej diety dla utrzymania zdrowia, ogranicza spożywanie posiłków o niskich wartościach odżywczych i niezdrowych, zachowuje umiar w spożywaniu produktów słodzonych, zna konsekwencje zjadania ich w nadmiarze;
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wysłuchuje i zapamiętuje tekst piosenki o zdrowych nawykach żywieniowych.

  • Śpiewa piosenkę.

  • Wymienia zdrowe i niezdrowe produkty.

  • Wskazuje produkty, które można zjeść na śniadanie.

  • Wymienia sposoby dbania o swoje zdrowie.

  • Opowiada o korzyściach jedzenie warzyw.

  • Wymienia warzywa występujące w wierszu.

  • Wymienia produkty, które należy jeść, aby być zdrowym.

  • Wymienia zasady zdrowego odżywiania, korzystając z talerza zdrowego żywienia.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.