Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Dielektryk w zewnętrzny polu elektrycznym |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | blended‑learning |
Metody nauczania | nauczanie hybrydowe |
Formy zajęć: | praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | komputer dla każdego ucznia, kalkulator, długopis |
Materiały pomocnicze | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoznaje wiedzę uczniów poprzez zadanie pytań: co to jest pole elektryczne, natężenie pola elektrycznego, względna przenikalność elektryczna? Sprawdza, czy uczniowie potrafią podać jednostki natężenia pola elektrycznego i względnej przenikalności elektrycznej. Jeśli uczniowie nie znają odpowiedzi, nauczyciel pomaga im usystematyzować wcześniejszą wiedzą z elektrostatyki. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie samodzielnie czytają tekst „Warto przeczytać”. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie dzielą się na 4 grupy. W grupach omawiają rozwiązania zadań, wspólnie zastanawiając się nad tymi, które sprawiły im trudność. Każda z grup omawia dwa zadania na forum klasy. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel wcześniej przygotowuje pulę zadań podobnych do tych z części „Sprawdź się”, o zróżnicowanym stopniu trudności. Po przeanalizowaniu wyników testu w części „Sprawdź się” i pytań uczniów, nauczyciel wybiera trzy zadania analogiczne do tych, z którymi uczniowie mieli problemy. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Animacja może być wykorzystana przed lekcją jako wprowadzenie do niej. |