Dla nauczyciela
Autorka: Paulina Wierzbińska
Przedmiot: Informatyka
Temat: Projektowanie stron internetowych – najważniejsze informacje
Grupa docelowa:
Szkoła ponadpodstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Scharakteryzujesz język HTML.
Przeanalizujesz klasyfikację stron internetowych ze względu na pełnioną funkcję.
Wymienisz podstawowe usługi hostingowe.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
komputery z głośnikami, słuchawkami i dostępem do internetu;
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie wybierają dowolną branżę i szukają przykładów stron z nią związanych. Przygotowują prezentację porównującą je, szukają podobieństw i wspólnych elementów. Pokazują przykłady, które im się podobają, oraz takie, które są według nich źle zaprojektowane.
Faza wstępna:
Nauczyciel może przygotować krótką prezentację pokazującą rozwój stron internetowych oraz języka HTML.
Faza realizacyjna:
Chętne lub wybrane osoby prezentują prace dotyczące stron internetowych konkretnych branż.
Uczniowie zapoznają się z sekcją „Przeczytaj”. Dyskutują na temat tego, jak przez lata zmieniały się paradygmaty projektowania stron internetowych.
Faza podsumowująca:
Uczniowie w grupach przygotowują projekt strony dla przedsiębiorstwa związanego z wybraną przez nich branżą.
Praca domowa:
Wykonaj pozostałe ćwiczenia.
Wskazówki metodyczne:
Seria materiałów może poprzedzać projekt przygotowywania stron internetowych.