Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jarosław Krakowski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Wzmacnianie sygnałów elektrycznych |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania | IBSE (Inquiry‑Based Science Education - nauczanie/uczenie się przedmiotów przyrodniczych przez odkrywanie/dociekanie naukowe) |
Metody nauczania | wykład problemowy, burza mózgów |
Formy zajęć: | praca zespołowa, praca w parach przy rozwiązywaniu zadań |
Środki dydaktyczne: | rzutnik multimedialny, ekran, zestawy zadań |
Materiały pomocnicze: | schemat obwodu wzmacniającego sygnały elektryczne, przykładowe wykresy sygnałów |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Pytania nauczyciela:
| |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel prezentuje uczniom schemat obwodu elektrycznego ze wzmacniaczem i omawia przeznaczenia poszczególnych elementów. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę przez rozwiązanie zadań 1, 2, 3, 4 z zestawu ćwiczeń. Nauczyciel pełni rolę doradcy, obserwuje i kontroluje pracę uczniów. Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
W celu powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania: 5, 6, 7, 8 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium może być wykorzystywane przy powtarzaniu wiadomości i na lekcjach, na których są omawiane zastosowania tranzystorów. |