Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Anna Kaczorowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zderzenia- powtórzenie w zadaniach |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne I. Wykorzystanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości. II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: II. Mechanika. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | odwróconej klasy |
Metody nauczania: | klasowo‑lekcyjna |
Formy zajęć: | praca w grupach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | tablica |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał „Zderzenia w zadaniach” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel prosi uczniów, aby powtórzyli na lekcję informacje o zderzeniach sprężystych i niesprężystych oraz zderzeniach centralnych i skośnych oraz obejrzeli film‑samouczek. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel zadaje pytania aktywizujące przypisane do filmu samouczka i dyskutuje z uczniami odpowiedzi. Przybliża pojęcie układu środka masy. | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów, wystawiając oceny. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel zadaje do rozwiązania zadanie 6, 7 i 8. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium bazowe można wykorzystać na lekcji. Zadania z zestawu ćwiczeń można potraktować jako zadania domowe lub niektóre z nich rozwiązać na lekcji. |