Numer e‑materiału: Temat 7
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Dom moich marzeń
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija umiejętnosć czytania prostych tekstów matematycznych, wzbogaca wiedzę na temat budowy domu - wyróżnia kondygnacje, okna, komin oraz własnoręcznie wykonuje makietę domu.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
V. Edukacja plastyczna
1 Osiągnięcia w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń. Uczeń:
1) wyróżnia w obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, na fotografiach:
a) kształty obiektów – nadaje im nazwę i znaczenie, podaje części składowe,
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
3) wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.;
II. Edukacja matematyczna
1 Osiągnięcia w zakresie rozumienia stosunków przestrzennych i cech wielkościowych. Uczeń:
2) porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej, np. długości czy masy; dokonuje klasyfikacji przedmiotów;
2 Osiągnięcia w zakresie rozumienia liczb i ich własności. Uczeń:
2) odczytuje i zapisuje, za pomocą cyfr, liczby od zera do tysiąca oraz wybrane liczby do miliona (np. 1 500, 10 000, 800 000);
3 Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami. Uczeń:
1) wyjaśnia istotę działań matematycznych – dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz związki między nimi; korzysta intuicyjnie z własności działań;
5 Osiągnięcia w zakresie rozumienia pojęć geometrycznych. Uczeń:
2) mierzy długości odcinków, boków figur geometrycznych itp.; podaje wynik pomiaru, posługując się jednostkami długości: centymetr, metr, milimetr; wyjaśnia związki między jednostkami długości; posługuje się wyrażeniami dwumianowanymi; wyjaśnia pojęcie kilometr;
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
VI. Edukacja techniczna
1 Osiągnięcia w zakresie organizacji pracy. Uczeń:
4) organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa, z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
2 Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania. Uczeń:
2) wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne:
a) z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, wiązanie, szycie lub zszywanie zszywkami, sklejanie taśmą itp.,
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Znajduje w tekście źródłowym informacje dotyczące specyfiki różnych rodzajów domów.

  • Opisuje swój dom według ustalonego planu.

  • Tworzy projekt domu inspirując się informacjami zawartymi w filmie.

  • Ustala listę materiałów papierniczych niezbędnych do wykonania makiety domu.

  • Wykonuje zadania plastyczne i techniczne według kolejności ustalonej w oglądanym filmie.

  • Mierzy linijką długość przedmiotów.

  • Porównuje długości odcinków, korzystając z linijki.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

  • Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.