Numer e‑materiału: Temat 107
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Instrumenty perkusyjne
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 2

Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie poznawczego obszaru rozwoju, poprzez poznanie instrumentów perkusyjnych i grę na wybranych z nich, kształtuje umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swoich spostrzeżeń i przeżyć za pomocą muzycznych środków wyrazu.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
3) słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
1) wypowiada się płynnie, wyraziście, stosując adekwatne do sytuacji techniki języka mówionego: pauzy, zmianę intonacji, tempa i siły głosu;
4 Osiągnięcia w zakresie pisania. Uczeń:
1) pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst;
VIII. Edukacja muzyczna
4 Gra na instrumentach muzycznych. Uczeń:
1) gra zadane przez nauczyciela i własne schematy rytmiczne;
5 Osiągnięcia w zakresie znajomości form zapisu dźwięku. Uczeń:
2) zapisuje w zabawie z instrumentami perkusyjnymi dźwięki np. poprzez układ piktogramów, klocków rytmicznych, kolorów, liczb, czy obrazków; szyfruje, koduje, wykorzystuje utworzony zapis w zabawie;
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Wymienia podstawowe instrumenty perkusyjne.

  • Wskazuje w tekście nazwy instrumentów perkusyjnych i zapisuje je w zeszycie.

  • Opisuje wybrane instrumenty perkusyjne.

  • Rozpoznaje i wyodrębnia instrumenty perkusyjne spośród różnych instrumentów.

  • Gra na instrumentach perkusyjnych rytm przedstawiony za pomocą piktogramów.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.