Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 1.2.3.3
Autor e‑materiału: Sylwia Puszczewicz
Tytuł e‑materiału: Komm an die Tafel / Chodź do tablicy
Poziom edukacyjny, klasa: I etap edukacyjny, klasa II, poziom językowy A1
Cel ogólny lekcji: Umiejętność reagowania na polecenia nauczyciela kierowane do uczniów podczas lekcji
Przebieg lekcji
Czynności nauczyciela i uczniów w poszczególnych fazach lekcji | Forma pracy | Czas | Uwagi metodyczne |
Faza wprowadzająca | |||
Nauczyciel wita się z uczniami i pyta o ich samopoczucie. Nauczyciel prezentuje ilustrację wprowadzającą (e‑materiał: Przeczytaj) i pyta, gdzie znajdują się dzieci i co robi pani Kluge. Uczniowie formułują swoje przypuszczenia. | plenum | 15 min | |
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie wskazują, kto powiedział daną kwestię, wybierając odpowiedni obrazek (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1). Uczniowie wskazują, co powiedzieli Tim i Sophie, zaznaczając jedną z trzech możliwych odpowiedzi (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2). Uczniowie słuchają wypowiedzi Bena i wybierają pasujący obrazek (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 3). | |||
Nauczyciel prezentuje dwie ilustracje i odczytuje na głos zdania z komiksu (e‑materiał: wstęp do gry edukacyjnej). Uczniowie powtarzają frazy. Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie poleceń (Setz dich, Komm an die Tafel). | ilustracje (komiks) w e‑materiał: Gra multimedialna | ||
Faza realizacyjna | |||
Uczniowie pracują w małych grupach trzy-, czteroosobowych. Grają w domino. Grupy rywalizują między sobą na czas. Wygrywa grupa, która jako pierwsza poprawnie ułoży domino na wszystkich trzech poziomach i zakończy grę. | praca w grupach | 15 min | klocki domino (na podstawie e‑materiału) |
Następnie uczniowie w grupach wykonują ćwiczenie polegające na ułożeniu obrazków w kolejności zgodnej z nagraniem (e‑materiał: Gra edukacyjna, polecenie 1). Ćwiczenie ma na celu utrwalenie nowego słownictwa i kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu. | |||
Uczniowie wydają sobie nawzajem polecenia i wykonują je, pracując w grupach: Setz dich, Komm an die Tafel, Mach das Buch auf (e‑materiał: Gra edukacyjna, polecenie 2). Nauczyciel kontroluje pracę grupową. Może poprosić uczniów o przetłumaczenie danych poleceń na język polski. | |||
Faza podsumowująca | |||
Uczniowie dopasowują w parach podpisy do ilustracji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1). Polecenie ma na celu utrwalenie nowego słownictwa oraz form trybu rozkazującego. | praca w parach | 15 min | trzy ilustracje i trzy podpisy |
Uczniowie otrzymują kartę pracy ze zdaniami z lukami (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2) i wpisują brakujące wyrazy. Uczą się w ten sposób pisowni nowych wyrazów oraz utrwalają nowe zwroty. Nauczyciel kontroluje ich pracę. | karta pracy | ||
Nauczyciel pyta uczniów, co powiedzą w sytuacji, gdy spóźnią się na lekcję języka niemieckiego (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3). Zgłaszają się ochotnicy i odpowiadają na forum klasy. Nauczyciel może jeszcze poprosić kilku uczniów o wykonanie tego polecenia. | plenum | ||
Nauczyciel sprawdza obecność. Uczniowie mają za zadanie potwierdzić swoją obecność w języku niemieckim (Ich bin da). Na koniec prosi uczniów o podsumowanie lekcji i żegna się z nimi zwrotem niemieckojęzycznym. | |||
Faza wprowadzająca
Nauczyciel wita się z uczniami i pyta o ich samopoczucie.
Nauczyciel prezentuje ilustrację wprowadzającą (e‑materiał: Przeczytaj) i pyta, gdzie znajdują się dzieci i co robi pani Kluge. Uczniowie formułują swoje przypuszczenia.
plenum
15 min
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie wskazują, kto powiedział daną kwestię, wybierając odpowiedni obrazek (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1).
Uczniowie wskazują, co powiedzieli Tim i Sophie, zaznaczając jedną z trzech możliwych odpowiedzi (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2). Uczniowie słuchają wypowiedzi Bena i wybierają pasujący obrazek (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 3).
Nauczyciel prezentuje dwie ilustracje i odczytuje na głos zdania z komiksu (e‑materiał: wstęp do gry edukacyjnej). Uczniowie powtarzają frazy. Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie poleceń (Setz dich, Komm an die Tafel).
ilustracje (komiks) w e‑materiał: Gra multimedialna
Faza realizacyjna
Uczniowie pracują w małych grupach trzy-, czteroosobowych. Grają w domino. Grupy rywalizują między sobą na czas. Wygrywa grupa, która jako pierwsza poprawnie ułoży domino na wszystkich trzech poziomach i zakończy grę.
praca w grupach
15 min
klocki domino (na podstawie e‑materiału)
Następnie uczniowie w grupach wykonują ćwiczenie polegające na ułożeniu obrazków w kolejności zgodnej z nagraniem (e‑materiał: Gra edukacyjna, polecenie 1). Ćwiczenie ma na celu utrwalenie nowego słownictwa i kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu.
Uczniowie wydają sobie nawzajem polecenia i wykonują je, pracując w grupach: Setz dich, Komm an die Tafel, Mach das Buch auf (e‑materiał: Gra edukacyjna, polecenie 2). Nauczyciel kontroluje pracę grupową. Może poprosić uczniów o przetłumaczenie danych poleceń na język polski.
Faza podsumowująca
Uczniowie dopasowują w parach podpisy do ilustracji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1). Polecenie ma na celu utrwalenie nowego słownictwa oraz form trybu rozkazującego.
praca w parach
15 min
trzy ilustracje i trzy podpisy
Uczniowie otrzymują kartę pracy ze zdaniami z lukami (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2) i wpisują brakujące wyrazy. Uczą się w ten sposób pisowni nowych wyrazów oraz utrwalają nowe zwroty. Nauczyciel kontroluje ich pracę.
karta pracy
Nauczyciel pyta uczniów, co powiedzą w sytuacji, gdy spóźnią się na lekcję języka niemieckiego (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3). Zgłaszają się ochotnicy i odpowiadają na forum klasy. Nauczyciel może jeszcze poprosić kilku uczniów o wykonanie tego polecenia.
plenum
Nauczyciel sprawdza obecność. Uczniowie mają za zadanie potwierdzić swoją obecność w języku niemieckim (Ich bin da). Na koniec prosi uczniów o podsumowanie lekcji i żegna się z nimi zwrotem niemieckojęzycznym.
Indeks górny Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0 Indeks górny koniecŹródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0