Numer e‑materiału: Temat 29
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Cieszymy się ze śniegu
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1

Cel ogólny lekcji: Uczeń  rozwija umiejętność wyrażania swych spostrzeżeń związanych z zimową aurą za pomocą muzycznych, plastycznych i językowych środków wyrazu oraz rozwija umiejętność rozumienia podstawowych działań matematycznych.

1
Cele wynikające z podstawy programowej
I. Edukacja polonistyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania. Uczeń:
2) wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi;
2 Osiągnięcia w zakresie mówienia. Uczeń:
3) wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym;
3 Osiągnięcia w zakresie czytania. Uczeń:
4) wyszukuje w tekstach fragmenty według niego najpiękniejsze, najważniejsze, trudne do zrozumienia lub określone przez nauczyciela;
VIII. Edukacja muzyczna
1 Osiągnięcia w zakresie słuchania muzyki. Uczeń:
7) słucha w skupieniu krótkich utworów muzycznych.
2 Osiągnięcia w zakresie ekspresji muzycznej. Śpiew. Uczeń:
2) nuci poznane melodie, śpiewa piosenki podczas zabawy, nauki, uroczystości szkolnych, świąt w tym świąt narodowych;
V. Edukacja plastyczna
2 Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej. Uczeń:
2) maluje farbami, tuszami przy użyciu pędzli (płaskich, okrągłych), palców, stempli;
7) wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie);
II. Edukacja matematyczna
3 Osiągnięcia w zakresie posługiwania się liczbami. Uczeń:
2) dodaje do podanej liczby w pamięci i od podanej liczby odejmuje w pamięci: liczbę jednocyfrową, liczbę 10, liczbę 100 oraz wielokrotności 10 i 100 (w prostszych przykładach);
Cele szczegółowe

Uczeń:

  • Opowiada, inspirując się treścią wiersza, o zmianach spowodowanych opadami śniegu.

  • Wyszukuje informacje zawarte w słowach piosenki.

  • Śpiewa piosenkę, korzystając z tekstu.

  • Podejmuje próby śpiewania z pamięci.

  • Maluje farbami krajobraz zimowy inspirowany piosenką.

  • Dodaje i odejmuje w zakresie 20 na materiale konkretnym.

  • Porównuje zbiory przedmiotów.

Kształtowane kompetencje kluczowe
  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

  • Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.