Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Monika Sitek |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Czym jest ELT ? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, rozszerzenie zapisu podstawy programowej dla kształcenia rozszerzonego |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE / blended learning |
Metody nauczania: | samodzielne uczenie się |
Formy zajęć: | praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | rzutnik i komputer do odtworzenia filmu |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Schemat lekcji warto wykorzystać podczas lekcji o zwierciadłach wklęsłych lub lekcji związanej z teleskopami. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel odtwarza film. W trakcie oglądania nauczyciel robi pauzy. Podczas zatrzymywania filmu w istotnych momentach (trudność w budowie, przebieg wiązki światła) nauczyciel objaśnia uczniom szczegóły związane z tymi elementami. Jeżeli któryś z uczniów zna odpowiedź na szczegółowe pytanie, to on wyjaśnia zagadnienie klasie, a nie nauczyciel. | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel odwołując się do celów lekcji prosi uczniów o 3‑zdaniowe streszczenie najważniejszych faktów związanych z ELT oraz danym celem lekcji. | |
Praca domowa: | |
Zadania sprawdzające z tego e‑materiału. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film uczniowie oglądają na lekcji. |