Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: 1.2.11.2
Autor e‑materiału: Sylwia Puszczewicz
Tytuł e‑materiału: Keine Angst! / Nie bój się!
Poziom edukacyjny, klasa: I etap edukacyjny, klasa II, poziom językowy A1
Cel ogólny lekcji: Umiejętność rozmawiania na temat odczuwania strachu
Przebieg lekcji
Czynności nauczyciela i uczniów w poszczególnych fazach lekcji | Forma pracy | Czas | Uwagi metodyczne |
Faza wprowadzająca | |||
Nauczyciel wita się z uczniami. | plenum | 15 min | |
Uczniowie stoją w kole. Nauczyciel rzuca miękką piłkę i zadaje pytanie: Wie geht’s? Uczeń, który złapie piłkę, odpowiada na pytanie i rzuca piłkę do następnej osoby, pytając: Wie geht’s? kolejnej osobie. | miękka piłka | ||
Uczniowie wracają do ławek. Nauczyciel prezentuje ilustracje: Emma z tatą (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie opisują obrazki i odpowiadają na pytanie, na jaką atrakcję natknęli się Emma i jej tata. | |||
Następuje krótka dyskusja (w języku polskim) o preferencjach uczniów, czy chodzą do parku, czy lubią zamki dmuchane itp. | |||
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj). | |||
Ochotnicy odpowiadają na pytanie, kto ma ochotę na zabawę na dmuchanym zamku (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1). | |||
Uczniowie ćwiczą wymowę nowych fraz, powtarzając za nagraniem (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2, 3 i 4). | |||
Faza realizacyjna | |||
Nauczyciel prezentuje uczniom animację. Uczniowie uważnie słuchają i oglądają historyjkę (e‑materiał: Animacja). | plenum | 15 min | tablica interaktywna |
Po obejrzeniu animacji uczniowie opowiadają, o czym jest historyjka. Następnie słuchają nagrania i wybierają właściwy obrazek (e‑materiał: Animacja, polecenie 1). | |||
Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają wypowiedź Emmy (e‑materiał: Animacja, polecenie 2). | |||
Uczniowie otrzymują kartę pracy z dialogiem. Odszukują zdanie dotyczące pomocy i zaznaczają je flamastrem (e‑materiał: Animacja, polecenie 3). Swoje propozycje prezentują na forum klasy. | karta pracy | ||
Uczniowie słuchają dialogu z animacji i dopowiadają brakujące fragmenty (e‑materiał: Animacja, polecenie 4). | plenum | karaoke | |
Faza podsumowująca | |||
Uczniowie słuchają nagrania i wybierają pasujące do niego ilustracje (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1). | praca w parach | 15 min | ilustracje |
Uczniowie uzupełniają wypowiedzi Czerwonego Kapturka i myśliwego (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2). | karta pracy z ilustracją z bajki o Czerwonym Kapturku oraz zdania do uzupełnienia nożyczki i klej | ||
Na tablicy multimedialnej nauczyciel prezentuje ilustrację przedstawiającą chłopca, dziewczynkę i ratownika na basenie. Ochotnicy budują zdania według instrukcji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3 i 4). | plenum | ||
Uczniowie układają puzzle i budują zdanie według instrukcji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 5). Swoje propozycje prezentują na forum klasy. | praca w parach | puzzle | |
Na zakończenie lekcji uczniowie podchodzą kolejno do nauczyciela i losują zdjęcie. Ich zadaniem jest wypowiedzenie zdania: Ich habe Angst lub Ich habe keine Angst – w zależności od tego, które zdanie pasuje do wylosowanej ilustracji. | plenum | zdjęcia – losowanie | |
Faza wprowadzająca
Nauczyciel wita się z uczniami.
plenum
15 min
Uczniowie stoją w kole. Nauczyciel rzuca miękką piłkę i zadaje pytanie: Wie geht’s? Uczeń, który złapie piłkę, odpowiada na pytanie i rzuca piłkę do następnej osoby, pytając: Wie geht’s? kolejnej osobie.
miękka piłka
Uczniowie wracają do ławek. Nauczyciel prezentuje ilustracje: Emma z tatą (e‑materiał: Przeczytaj). Uczniowie opisują obrazki i odpowiadają na pytanie, na jaką atrakcję natknęli się Emma i jej tata.
Następuje krótka dyskusja (w języku polskim) o preferencjach uczniów, czy chodzą do parku, czy lubią zamki dmuchane itp.
Nauczyciel prezentuje dialog (e‑materiał: Przeczytaj).
Ochotnicy odpowiadają na pytanie, kto ma ochotę na zabawę na dmuchanym zamku (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 1).
Uczniowie ćwiczą wymowę nowych fraz, powtarzając za nagraniem (e‑materiał: Przeczytaj, polecenie 2, 3 i 4).
Faza realizacyjna
Nauczyciel prezentuje uczniom animację. Uczniowie uważnie słuchają i oglądają historyjkę (e‑materiał: Animacja).
plenum
15 min
tablica interaktywna
Po obejrzeniu animacji uczniowie odpowiadają, o czym jest historyjka. Następnie słuchają nagrania i wybierają właściwy obrazek (e‑materiał: Animacja, polecenie 1).
Uczniowie słuchają nagrania i powtarzają wypowiedź Emmy (e‑materiał: Animacja, polecenie 2).
Uczniowie otrzymują kartę pracy z dialogiem. Odszukują zdanie dotyczące pomocy i zaznaczają je flamastrem (e‑materiał: Animacja, polecenie 3). Swoje propozycje prezentują na forum klasy.
karta pracy
Uczniowie słuchają dialogu z animacji i dopowiadają brakujące fragmenty (e‑materiał: Animacja, polecenie 4).
plenum
karaoke
Faza podsumowująca
Uczniowie słuchają nagrania i wybierają pasujące do niego ilustracje (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 1).
praca w parach
15 min
ilustracje
Uczniowie uzupełniają wypowiedzi Czerwonego Kapturka i myśliwego (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 2).
karta pracy z ilustracją z bajki o Czerwonym Kapturku oraz zdania do uzupełnienia
nożyczki i klej
Na tablicy multimedialnej nauczyciel prezentuje ilustrację przedstawiającą chłopca, dziewczynkę i ratownika na basenie. Ochotnicy budują zdania według instrukcji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 3 i 4).
plenum
Uczniowie układają puzzle i budują zdanie według instrukcji (e‑materiał: Sprawdź się, ćwiczenie 5). Swoje propozycje prezentują na forum klasy.
praca w parach
puzzle
Na zakończenie lekcji uczniowie podchodzą kolejno do nauczyciela i losują zdjęcie. Ich zadaniem jest wypowiedzenie zdania: Ich habe Angst lub Ich habe keine Angst – w zależności od tego, które zdanie pasuje do wylosowanej ilustracji.
plenum
zdjęcia – losowanie
Indeks górny Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0 Indeks górny koniecŹródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY‑SA 3.0