Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 195
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Mierzymy obwody figur geometrycznych
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie poznawczego obszaru rozwoju kształtuje umiejętność samodzielnego korzystania z podstawowych pojęć i działań matematycznych, wyrażania ich słowami, obrazami oraz symbolami w różnorodnych sytuacjach życiowych.
Uczeń:
Słucha z uwagą fragmentu opowiadania pt. „W krainie Figurolandii”.
Odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.
Wyszukuje w tekście potrzebnych informacji.
Pisze dalszą część opowiadania.
Mierzy boki figur geometrycznych: kwadratów, prostokątów, trójkątów i oblicza ich obwody.
Porównuje obwody figur, wstawiając pomiędzy wyniki znak >, < lub =.
Rysuje figury geometryczne według podanych parametrów.
Układa zadania tekstowe do podanych działań.
Rozwiązuje działania matematyczne w zakresie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
Rozwiązuje zadania z treścią.
Korzysta z programu komputerowego Paint.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje cyfrowe.