Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 19
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Deszcz to nie nuda
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1
Cel ogólny lekcji: Uczeń rozwija kompetencje w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów dotyczących konstruktywnych form spędzania czasu podczas deszczowej pogody.
Uczeń:
Przedstawia świat podczas pogody deszczowej za pomocą środków artystycznego wyrazu.
Opowiada o treści utworu muzycznego.
Wymienia konstruktywne formy spędzania czasu wolnego podczas deszczowej pogody.
Układa w kolejności etapy wyjścia do teatru.
Przedstawia z kolegą dialog dotyczący kupowania biletu w kasie biletowej kina.
Nazywa instytucje kultury.
Odnajduje w dostępnych źródłach informacje na temat repertuaru dla dzieci w pobliskim kinie.
Przedstawia w formie plakatu zasady zachowania w instytucjach kultury.
Dzieli wyrazy na sylaby i głoski.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.