Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Aleksandra Fijałkowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Działanie reaktora jądrowego oraz elektrowni jądrowej |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | wykład informacyjny |
Formy zajęć: | praca zespołowa |
Środki dydaktyczne: | tablety do dyspozycji uczniów |
Materiały pomocnicze: | brak |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel wprowadza zagadnienie elektrowni jądrowej wypytując uczniów o skojarzenia, które mają z elektrowniami jądrowymi. Wypytuje, czy zdaniem uczniów elektrownie jądrowe bardzo różnią się od elektrowni konwencjonalnych, co je rozróżnia, a co jest podobne. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel opisuje zasadę działania elektrowni jądrowej wspomagając się rysunkiem zamieszczonym w materiale. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie dyskutują, które ich zdaniem elementy elektrowni jądrowej występują również w elektrowni konwencjonalnej, odpowiadając na pytania postawione w części wprowadzającej. | |
Praca domowa: | |
W celu powtórzenia wiadomości o działaniu elektrowni jądrowej uczniowie rozwiązują zadanie 7 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium może być wykorzystane przez uczniów po lekcji jako praca domowa. |