Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 158
Autor e‑materiału: Marzenna Skoczylas
Tytuł e‑materiału: Podróże w czasie – historia zegara
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Poprzez poznanie historii zegara uczeń doskonali rozumienie faktów historycznych związanych ze sposobami mierzenia czasu i korzysta z dorobku jego twórców.
Uczeń:
Zapisuje w zeszycie czasowniki związane z pojęciem czasu.
Wymienia 5 rodzajów zegarów przedstawionych w filmie.
Porównuje działanie zegara słonecznego w dzień i w nocy.
Opisuje mechanizm działania zegara ogniowego.
Ocenia wpływ prac nad dokładnością mierzenia czasu na życie ludzi.
Nazywa przyrządy do odmierzania czasu na podstawie ilustracji.
Odczytuje odpowiednie godziny na zegarze w systemie 12- i 24- godzinnym.
Wyjaśnia słowa Tadeusza Kotarbińskiego „Nie ma na to czasu, żeby tracić czas”.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.