Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 36
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach
Tytuł e‑materiału: Proszę, dziękuję, przepraszam
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 1
Cel ogólny lekcji: Uczeń w zakresie społecznego obszaru rozwoju nabywa umiejętność wyrażania emocji w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie. W zakresie poznawczego obszaru rozwoju nabywa umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie używając słów proszę, dziękuję, przepraszam.
Uczeń:
Wymienia „magiczne” słowa występujące w wierszu.
Opisuje korzyści używania „magicznych” słów.
Opisuje konsekwencje braku znajomości „magicznych” słow.
Ocenia zachowanie bohaterki wiersza.
Wymienia sytuacje występujące w piosence, w których należy użyć zwrotów grzecznościowych.
Nuci melodię zwrotki i uderzając w uda, wybija rytm.
Czyta na głos słowa refrenu, a następnie śpiewa refren z wykonawcą piosenki.
Wskazuje zwroty grzecznościowe odpowiednie do danej sytacji.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.