E-materiały do kształcenia zawodowego

Wykonywanie procesów metalurgicznych

MTL.05. Organizacja i prowadzenie procesów metalurgicznych - Technik przemysłu metalurgicznego 311708 

bg‑cyan

Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych

GRA EDUKACYJNA

1
1
11
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia przyswojenie metod wybierania maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.

R9AQwopoLwhRG
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.

R1YKKD138MSN1
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.

RBLE4mRlD4pY9
Przycisk do przewijania w dół
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.

RXOEHfxw9yvAP
Przycisk otwierania pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk otwierania pomocy służy do naprowadzenia Ucznia na prawidłowe rozwiązanie zadań. Po jego kliknięciu otworzy się panel z wyjaśnionymi zagadnieniami.

RJj18Vlwcv1DS
Panel pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.

R5TzSWdWWUe1s
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.

R19bejtjruerl
Przycisk zamykania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru misji.

RAdLmA3owONyj
Przycisk rozpoczęcia
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran przedstawi możliwe misje do wyboru. Są to testy o różnej tematyce sprawdzające wiedzę w różnym zakresie. Opis fabularny wprowadza Ucznia w tematykę gry. Do wyboru są różne misje o różnym charakterze. Wybór misji odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij” pod wybraną misją.

R8JbpD1YZVy78
Ekran wyboru misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.

RNSqrt9rqzT54
Panel postępu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze misji Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.

REXfs1IEatQZH
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Zatwierdź odpowiedź”. Początkowo jest on wygaszony ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.

RAeAbXs6edwBa
Przycisk zatwierdzania odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W niektórych przypadkach zamiast przycisku „Zatwierdź odpowiedź”, może pojawić się przycisk „Sprawdź”. On również służy do sprawdzenia odpowiedzi.

R1aiLotc9MMR5
Przycisk sprawdzenia odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.

RMCSB2gwdmxcy
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Poprzez kliknięcie na przycisk „Spróbuj ponownie” Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie.

W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.

R4Q8ZQByIh7cd
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.

Rn6z2Ot8rcXQM
Ekran powrotu do gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po ukończeniu wszystkich zadań misji zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.

RrkzJJjo1VlEd
Ekran zakończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Misję można powtórzyć bądź zapisać wynik. Powtórzenie misji spowoduje zresetowanie wyniku i przeniesienie do początku misji.

R16Ut9BdoYv32
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Przycisk „Zapisz wynik” zapisuje wynik i przekierowuje do ekranu wyboru misji.

RxofquEQa8Psg
Przycisk zapisania wyniku
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zapisaniu wyniku, ukończona misja oznaczona jest jest jako „zaliczona”. Rozpoznać to można po białym „ptaszku” w czarnym kółku w prawym górnym rogu misji.

RG8Md4bGXb421
Ekran stanu ukończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Możliwe jest powtórzenie misji poprzez użycie przycisku „Powtórz”.

R1H8agVR0obdq
Przycisk do powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RBOF6c7OXu2DG
Nagranie
RATNOpJaHOrYE
Gra edukacyjna MTL.05. Dobór urządzeń do procesów metalurgicznych
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych10100Świetnie, wiedziałem, że sobie poradzisz! Nie powinieneś mieć żadnych obaw przed nadchodzącym audytem.Niestety, ale podjęte przez Ciebie decyzje nie wskazują na to, że Twoja wiedza jest wystarczająca, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania audytora.
Test

Dobór maszyn i urządzeń do procesów metalurgicznych

W tym zadaniu wcielisz się w  postać pracownika uczestniczącego w procesach obróbki plastycznej na zimno, obróbki plastycznej na gorąco i specjalizującego się w naprawie i  konserwacji maszyn. Nadchodzi audyt.  Jest to  niezależna ocena zakładu, organizacji, produktu, czy systemu. Głównym celem audytu jest wykazanie zgodności przebiegu procesu z aktualnymi normami, przepisami wewnętrznymi oraz ustawami prawnymi. W przypadku procesów metalurgicznych audytowi mogą zostać poddane m. in. możliwości techniczne urządzeń, wydajność procesu, przebieg procesu, dokumentacja technologiczna. Audytor na pewno będzie zadawał mnóstwo pytań... To co? Zaczynamy!

Liczba pytań:
10
Limit czasu:
min
Twój ostatni wynik:
-

Wróć na początekWróć na początek

Powiązane ćwiczenia