Autor/autorka

Krystyna Pyzia

1. Etap edukacyjny i klasa

edukacja wczesnoszkolna - klasa III

2. Przedmiot

edukacja wczesnoszkolna – matematyka z elementami przyrody

3. Temat zajęć

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 - utrwalenie wiadomości.

4. Czas trwania zajęć

45 minut

5. Uzasadnienie wyboru tematu

Temat zgodny z podstawą programową, pojawia się co pewien czas w programie nauczania, gdyż dobre przyswojenie i utrwalenie tej umiejętności stanowi podstawę dalszego kształcenia matematycznego.

6. Uzasadnienie zastosowania technologii

Dzięki technologii lekcja stanie się bardziej atrakcyjna, uczniowie z większym zaangażowaniem wykonają wprowadzone ćwiczenia, wiedza będzie trwalsza i efektywniejsza.

7. Cel ogólny zajęć

Utrwalenie i rozwijanie umiejętności pamięciowego dodawania i odejmowania liczb w zakresie 100.

8. Cele szczegółowe zajęć

  1. Uczeń doskonali dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.

  2. Uczeń nazywa liczby w dodawaniu i odejmowaniu.

  3. Uczeń wykonuje obliczenia pamięciowe.

  4. Uczeń rozwiązuje zadania z treścią.

  5. Uczeń posługuje się komputerem w celach edukacyjnych.

9. Metody i formy pracy

Aktywizujące: gry dydaktyczne z wykorzystaniem TIK, praca z tekstem

Forma indywidualna i zbiorowa.

10. Środki dydaktyczne

https://learningapps.org/display?v=pfgn2718t21

https://learningapps.org/display?v=pmxachjpk21

https://learningapps.org/display?v=pzpkp2cfa01

https://learningapps.org/display?v=mdc8sctt

https://learningapps.org/display?v=qmca13fj

https://epodreczniki.pl/a/temat-117-tajemniczy-kosmos/D75jzYTL9

11. Wymagania w zakresie technologii

Komputer z dostępem do Internetu dla każdego ucznia.

12. Przebieg zajęć

13. Sposób ewaluacji zajęć

Ankieta dla uczniów. Uczniowie odpowiadają na pytania:

1. Co wam się podobało?

2. Czego się nauczyliście?

3. Co było najtrudniejsze?

14. Licencja

CC0 1.0 Universal - Przekazanie do Domeny Publicznej. Przejdź do opisu licencji

15. Wskazówki dla innych nauczycieli korzystających z tego scenariusza

W e‑podręczniku klasa III „Wiosna” lekcja 117 wykorzystujemy stronę czwartą na której znajdują się trzy zadania z treścią.

16. Materiały pomocnicze

17. Scenariusz dotyczy Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Nie

18. Forma prowadzenia zajęć

zdalna